torsdag, augusti 03, 2006

Vinnare av koncentration och multiple-task syndrome: Krickelin!

Jag kan stoltsera med att vara en av de 2000 bästa i Sverige på att göra alla dessa saker samtidigt:

- köra bil i snabb fart till jobbet
- prata i telefonen
- röka
- måla läpparna med glans
- ratta, växla, bromsa och hålla koll på den självklara vägen
- hitta rätt radiokanal

Om tillfälle ges äter jag gärna lite godis också. Eller pratar med någon medpassagerare.

Jag borde vinna ett pris! Jajjamän!
Om det inte finns prisutdelningar för denna klass/sport/extrema gren - då borde någon genast inse värdet i att ha en!
Det är VIKTIGT att kunna göra många saker samtidigt som man kör bil. Det lärde mig pappa redan som 17 1/2-åring när jag för första gången skulle köra i trafiken, biltelefonen ringde och pappa myndigt förklarade: "svara i telefonen du. Man måste lära sig att prata i telefonen samtidigt som man kör." (Tillägg: nu pratar vi xx antal år sedan - på den tiden när mobiltelefonen hade en SLADD i bilarna. En sån där skruvad, plastig och tjock sladd.)
Man säger inte emot min far. Jag svarade i mobilen med tillhörande sladd och försökte med svettig hand köra bil, växla, utläsa trafikmärken och undvika kollisioner i korsningarna. Efter att sladden nästlat in sig likt ett nät i en båtpropeller (har även erfarenhet av det) så blev situationen livsfarlig. Mamma skrek hest i baksätet, pappa tog över styrningen medan jag försökte stanna bilen. Min far var inte så glad över att jag inte klarade testet. Men efter idogt tränande tog det mig bara någon månad. =)

Min pappa lärde mig något bra. Man ska ta vara på tiden i bilen!

Jag är aldrig trafikfarlig! Nej!

Nej.

Pausbild.

8 kommentarer:

Stina Lilja sa...

Dagens största lögn (citat): "Jag är aldrig trafikfarlig! Nej!".
My God! Hon lider inte bara av hybris, hon är galen också!

krickelin sa...

Stina Lilja fattar inte 100% ironi. Det har hon ALDRIG gjort... *suck*

Stina Lilja sa...

...och Kristin Swensson kan inte ta skämt. Det har hon ALDRIG gjort... *suck*

krickelin sa...

BAH.. MÅSTE du har sista ordet jämt??? VA??? APA! ;-)

Stina Lilja sa...

Jepps! =)

krickelin sa...

Inte nu. Nej. Nope. Aldrig.

Stina Lilja sa...

Du har blivit bloggutmanad!

RedAngel sa...

*S*...hittade hit från nislons blogg & damn du e självklar prisvinnare men din paps ska oxå ha en medalj minst!

En annan e ju trafikfara utan alla mobiler, läppglans & annat...

finns inga skymda utfarter, finns bara gaspedal -mitt motto (och min bilskole lärare älskar att gråta vid min sida hahaha)