måndag, augusti 14, 2006

giraffen hoppar fint

Giraffen och jag har avverkat en "pay-and-ride" i helgen. En så kallad träningstävling. En bra check-up inför tävlingen till helgen i Älvkarleby. Gick väl sådär... Han ÄR ju så tittig och ostyrig på banan när det vankas tävling. I första klassen fick vi ett stopp på första hindret - för där råkade det nämligen stå en tjej och vifta med en startflagga... – HUGA, sa Graffe, nu är det bäst man flyr... Resten av banan gick okej. I andra klassen rev vi ett hinder för att vi kom alldeles för nära.

Kan ju tala om för dom som aldrig hoppat in unghästar... kan lätt jämföras med att sitta på en flaggstångsknopp när det stormar ute! I varje galoppsteg och språng kastar dom sig åt olika håll, de är spända som stålfjädrar - så ALLT kan hända, de svänger ut bogar istället för att vända, de spänner varenda muskel i kroppen och blir adrenalinstinna.
I alla fall min giraff. Född med enormt antal stresshormonoer....

Men FIN-FINA exemplariska hopp gör han! Titta!






Han växer till sig min bäbis! Han är nu fem år. Om en par år kanske han slutat titta så förbannat på allt utom hindren...

over and out

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ha ! Skäll får man för att man inte lägger en kommentar, men här kommer en.

Vad har du gjort med manen på honom? ;-)

Får se nu´rå om det funkar att publicera detta...

krickelin sa...

muuuu
det funkade tyvärr alldeles förträffligt... Jag har inte gjort något med hans man. Vad menar du nu???? *fräsa*

Anonym sa...

Han ser ut som en busig ponny eller förväxt fjording. När´å han är alldeles perfekt. Pussa honom ifrån mig i kväll. Hästen alltså..

krickelin sa...

jo, jag VET... jag VET.. att han ser ut som ett ponny-skrälle. JAG ÅNGRAR ATT JAG KLIPPTE HONOM! okej! Jag hoppas domarna tittar åt annat håll på lördag... *suck*...

krickelin sa...

jo, jag VET... jag VET.. att han ser ut som ett ponny-skrälle. JAG ÅNGRAR ATT JAG KLIPPTE HONOM! okej! Jag hoppas domarna tittar åt annat håll på lördag... *suck*...