onsdag, augusti 23, 2006

Ny familjemedlem!

Sådärja! Då var man ett snäpp uppdaterad på årsmodells-fronten på gamla volvo-bilar.... Köpte en bättre begagnad bil igår. Gick alltså från år 1988 till 1996. Hiskelig skillnad! Äntligen en bil som inte gungar i 10 minuter efter ett gupp i vägen. Äntligen en bil som inte låter illa. Äntligen en bil med fungerande AC. Äntligen en bil med Turbo! =D

Kunde inte motstå frestelsen, sent inatt, alldeles innan vi var hemma min bil och jag... att bara liksom varva upp, höra skönljudet av en volvo på 6000 varv, slira länge på kopplingen och njuta av skriken... WOHOOO...
Alldeles för länge sedan man var i en depå? Ja, troligen!
Skön känsla i alla fall att ha bil som hänger med istället för bakaxel-ras när man gasar, slirar och leker tonåring! WuHAA!
Akta eder när ni ser mig i backspegeln! Krickelin is bäck in business! Once again en livsfarlig vägslirare!

Härmed döper jag dig, volvo -96, till: TurboTorsten

over and out

3 kommentarer:

Yennih sa...

Bör man akta sig på vägarna hädanefter? Min skrutt Mitsubishi står ju inte emot en stor och stygg Volvo (en TurboTorsten för den delen).. :-)

Stina Lilja sa...

Hjälp, nu får man passa sig när man befinner sig på vägarna!

krickelin sa...

Fördelar med gamla volvon (speciellt så gamla att det är järn innanför stötfångarna) är att INGET kan stå emot dom i en smäll! Ni kommer att studsa baklänges och bli tillknycklade! VIK HÄDAN ALLA SMÅ JAPANER!!!!