fredag, augusti 11, 2006

gummibjörnen graffe

Nej, jag behöver inte skjuta hästskrället! =)
Träningen för maja gick super igår! =D Bäbisen, numera känd som Lilleman av Maja. (En lilleman på 172 cm) Hon blev väldigt förtjust i honom och skrattade gott åt hans söta språng. (väldigt vig och böjlig över hindren.. he he.. Böjer benen värre än en ballerina)
Han var enormt duktig! Det blev mest travövningar som befäste lydnad. Trav höga cavaletti, tvär sväng - trav bom - kryss - bom - galopp ut i någon meter, avsaktning direkt till trav, vända upp på travbom - oxer med vattenmatta - galoppbom ut, avsaktning trav... osv osv osv..
Han var mycket följsam och duktig, varpå Maja då och då hojtade "- BINGO. Titta på lilleman vad duktig han är."
Hon sade efteråt när jag, syrran och Maja stod på gården och pratade att det enda jag nu behöver träna är bakdelen så att han blir starkare. Men det jobbar vi ju redan med, så det är bara att fortsätta på den banan. =) Och att vi ska ut och miljöträna på tävlingar. Men det gör vi ju också redan.

Avslutade träningen med trekombination. Vi hade det lite knepigt med avstånden då giraffen gärna vill hoppa av lite för tidigt. Han kommer inte riktigt i bott på första vilket ger fel avstånd hela kombinationen igenom. Men hoppar ändå iaf. =)

Syrran och systerdottern filmade stora delar av träningen. PERFEKT fredagskvälls-nöje!!!! Guuuud så najsigt att slå upp ett glas vin och kolla på träningen ikväll! Yummie!

Känns otroligt skönt! Efter alla konstigheter han haft för sig hela våren känns det nu som att det lossnar mer och mer för varje träning. Synd bara att jag inte kunde vara med på andra passet idag eftersom jag jobbar. Men, that's life. Bara en av oss fem i stor-hästgruppen kunde vara med idag. Resten av oss är ute i verkligheten och tjänar in stålars för att kunna lägga ut MER pengar på hästarna, träna MER, tävla MER, köpa MER....

over and out

3 kommentarer:

Stina Lilja sa...

Jag vill också så på filmen! När är det visning för allmänheten?

krickelin sa...

ikväll klockan... euhm... säg klockan halv nio så hinner jag göra färdigt med hästen först. Tag med: mätt mage redo för vin!

fast.... du kommer väl inte förstås... *suck*

Stina Lilja sa...

...nepp, jag kom inte för jag jobbade och ser ditt inlägg nu, klockan är typ 01.30... trist!