fredag, augusti 04, 2006

Utmaningen

Jag har blivit bloggutmanad av Stinis. Här är svaren.

1a)) En bok som förändrade ditt liv?
Ja inte var det bibeln i alla fall!

1b)) En film som påverkat ditt liv?
Dirty Dancing - utan tvekan! "Nobody puts baby in a corner"... *jubel*

2a)) En bok du läst mer än en gång?
Äntligen icke rökare av Allen Carr. Har läst den 3 gånger. Ska den sista augusti läsa den IGEN... *harkel*

2b)) En film du sett mer än en gång?
I'm a sucker för gamla godingar och kan inte få nog av: Dead poets society. Det stora blå. Pretty Woman. Bridget Jones Diary. Cold Mountain. One True Thing. Days of Thunder. Top Gun. Along Came Polly. Bruce Almighty. The Fisher King. Point Break *DREGEL* :-P. Grease. West Side Story. Dirty Dancing. mfl mfl mfl

3a)) En bok du skulle vilja ta med på en öde ö?
Robinson Crusoe kanske....

3b)) En film du skulle vilja ha med på en öde ö?
"Hur du överlever i vildmarken"... Finns det någon sådan? Vore bra om det fanns! OCH vore bra om det fanns video/DVD/bio på den dära öde ön!

4a)) En bok som fick dig att skratta?
Lätt - Bridget Jones! Skitkul på sin tid, och i min dåvarande tid! =) Och natuligtvis The Hitch Hiker's Guide to the Galaxy av Douglas Adams. Svårslagen!

4b)) En film som fick dig att skratta?
Brigdet där igen då! Igenkänningsfaktor: 102 av 100!!!

5a)) En bok som fick dig att gråta?
Cider House Rules av John Irving. Ni som bara sett filmen - skippa den och läs boken istället! Naturligtvis finns det massor fler! Jag gråter för vanliga kärleksromaner. Men det är omöjligt att komma ihåg alla böcker man läser.

5b)) En film som fick dig att gråta?
Many! Åter igen Döda poeters sällskap (grät i två veckor bara av tanken på filmen). Det stora blå (tårarna bildade sjöar på tröjan). Mfl. mfl. mfl.

6a)) En bok du önskar skrivits?
"Det är skitenkelt att sluta röka - bara läs den här meningen och du kommer aldrig att vilja ha en cig mer!", "Livet är bus-enkelt", "Hur du lagar mat på fem sekunder som är nyttigt, enkelt och billigt", "hur du får din sambo att sköta all marktjänst medan du sitter i soffan och glor på tv", "hur du får din häst i Grand-Prix-form på ett år", "hur du motionerar utan att röra dig", "skippa vatten - rödvin är nyttigare".... behöver jag nämna fler?

6b)) En film du önskar DU hade regisserat?
Befintlig? I så fall blir det alla kassasuccéer så att jag varit rik som ett bergatroll!!!! Och för DOM pengarna hade jag köpt... nej vänta... den här listan skulle handla om böcker och filmer... Tar upp det i någon annan lista.

7a)) En bok som inte borde skrivits?
Matteboken. Historiaboken. Geografiboken. BLÄÄÄÄ

7b)) En film som aldrig borde filmats?
Bara EN??? Jag som hade trillijarder på tungan! Hmmm... bara EN... Då får det bli "Ett hål i mitt hjärta". Vad tillför den filmen förutom äckel???????

8a)) En bok du just nu läser?
Until I find you av John Irving.

8b)) En film du nyligen sett?
The Da Vinci Code. Följer boken bra, vilket är ett plus. Men lite tom. Naglar inte fast samma känslor som i boken.
Åsså drog jag återigen (samma kväll) Along Came Polly. Wunderbar!!! =)

9a)) En bok du tänkt läsa?
Börsguiden. Men jag kommer aldrig uppmana motivation för att lära mig.... UÄCK vad tråkigt! men så är ju allt nyttigt tråkigt i den här världen. Sad but true.

SÅ! Får jag något pris, eller present nu när jag gjort denna utmaning??? Vann jag???

over and out

Inga kommentarer: