måndag, mars 03, 2008

produktiv helg

Så produktiv att jag ...
lyckades producera detta underbara!


eller inte...
Han heter Hjalmar och är min kusins förstfödde. trivdes bra när han fick ligga och knöla ihop sig. Här på mammas mage med min syster bredvid.

Fantastiskt mjuk, len och trött. =) En riktigt härlig bäbis (när dom är som bäst... ;-)
Han har också de största blad till fossingar jag någonsin sett på en bäbis! Kolla in!

Syrran, hennes dotter och jag var i Gävle hela dagen på lördag. Shoppade så armarna blev 1.3 dm längre, ryggarna veka och plånböckerna tomma! Efter Rusta, Owes och IKEA bar det sedan av till "kussen" och hennes sambo för att ta en titt på underverket Hjalmar. 3 veckor och bedårande! =)

Men det är skönt att få sova hela nätterna....he he

Inhandlat till huset blev en massa skrot. Matta, klädstång, smyckesburkar/askar, krukor, blommor, tvättkorg, lampor, krokar... ja allt möjligt som kommer väl till användning.
Tyvärr strejkade min kropp, så en begynnande värk i rygg och nacke utvecklades under dagen och eftermiddagen till något jag kan likna vid migrän. Så fort vi kom innanför dörren hemma på lördagskvällen stoppade jag i mig tabletter och lade mig i ett mörklagt sovrum och inväntade värk-stoppet.
Fy bubbland för värk! Det förstör allt! Har inte mått bra sedan dess. Till och med idag är sviterna lite jobbiga med extrem stelhet och värk i ryggen.

Det var min dumma envishet som grundade problemet (är det inte alltid så?). Jag höll på till 2.15 på fredagsnatt och maskerade och målade vardagsrummet.
Färdigställde med ytterligare två målningar på söndagen. NU är det fint! Hängde upp gardinerna och allt igår. Skönt när det går framåt.
Får se om jag orkar göra iordning klädstången nere i källaren ikväll.

2 kommentarer:

MammaKarin sa...

Vi skulle ha tagit en kundvagn på Ikea. Jag har super ont i ryggslutet fortfarande, bara jag nyser känns det som om ett riktigt ryggskott är nära.

Hjalmar är för söt.

krickelin sa...

jag skulle inte åkt med er! jag har väldigt ont i halsen idag! jäklans smittohärd!!! ;-)