lördag, mars 15, 2008

ingen rädd för penslar här

Har haft en jobbig vecka. Var till mälarkliniken med hästen i måndags pga att han aldrig blir bättre i sitt höger bakknä.
Resultatet av besöket var oerhört ledsamt. "Prognos för framtida träning och tävling mycket dålig". Var ledsen hela vägen hem. Detta betyder att jag nu skriver rapport till försäkringsbolaget och begär borttagning av Graffe. =( Det är jobbigt bara att skriva om det nu. Att en blott 7-årig fin häst ska behöva tas bort från jordelivet. Men vad är alternativen? Att låta honom ha ont resten av sitt liv? Inte schysst!! Jag måst försöka skjuta känslor åt sidan och skriva den där rapporten. Men det är tungt. Mycket tungt!


Igår kväll kände jag mig kreativ och gav mig hänsynslöst på ett av de vita hörnen i vardagsrummet. Jag tog fram penslarna och börade på en "målning". tänkte mig när den blir färdig att det ska bli en skiss-artad teckning med väldigt lite färg. Vi får väl se hur det blir. Fortsätter ikväll med väggmålningen. =)
Sambon fick lite hicka när jag gav mig på väggen! he he... Men blir det inte bra är det ju bara att måla över, inte sant?!


Har varit duktig och dammsugit hela huset nu på morgonen. Sitter nu i ridkläder och ska bege mig till stallet!
So long!

3 kommentarer:

Åsa sa...

Krickefina! Ledsen för svaret om hästen. Alltid ledsamt när ens ena kärlek blir dålig. Kul dock med huset - jag vill se mera bilder! /Å.

MammaKarin sa...

Jätte fint ! Vad glad man kommer att bli att titta på de vackra blommorna när vintern är grå och trist.

Anonym sa...

Nej fy va sorgligt, blir alldeles tårögd.. Stackars fina Graffen. Fy va orättvist livet är ibland. /Anna