fredag, mars 07, 2008

Våren är härlig - men orättvis

Åh vad hopplöst det är när det kryper i kroppen, man är rastlös men fortfarande så anfådd och snorig och rivig i halsen att man inte kan göra så mycket! En bok i soffan har i alla fall fångat mig några timmar. Men det är sådant härligt väder ute och det känns orättvist att bara få njuta av solstrålarna som gluttar in genom fönstret - även om det också är härligt (när man inte somnar i en soffa badandes i sol... för när man vaknar så rinner man av svett!)

Passade på att ta med kameran runt huset när jag var ut och rökte. Våren känns väldigt nära nu!
Hela min rabatt är full med lökar som spränger upp ur rabatten



Nej nej lilla syrén - inte slå ut några blad ännu! Du måste vänta i 1,5 månad till!


Vårt hus från gatan sett. Med ny färg till sommaren och snygga markiser blir det riktigt fint!


Önskar er alla en trevlig helg!

4 kommentarer:

MammaKarin sa...

Det blir lite surprise för dig vad som kommer upp i rabatterna under våren och sommaren. Härligt !

Anonym sa...

Hej!

Nu har jag hittat till bloggen din :)
Jag och Hjalmar är i svall över helgen, passadepå att svänga förbi Arbrå på uppvägen igår så mormor och morfar fick hälsa på lilleman.

kram, krya på dig och trevlig helg!

Lillkusinen

krickelin sa...

Visst var Hjalle söt på bilderna Pillan? Ha en trevlig helg uppe hos päronen, hälsa alla från mig! =)

Anonym sa...

Ja, superfin!! Särskilt fötterna :)

Nu blir det snart mammas köttbullar :)

Pernilla