tisdag, oktober 10, 2006

Systerdotter brås på moster

Oiiiii! Ikväll kommer prinsen hem till mig igen efter mer än en vecka borta på jobb. Vi hade det trevlig när jag åkte ner till honom i helgen. Åt indiskt och bara hade det mysigt.
Krickelin har förberett en liten surprise - jag har STÄDAT... he he Inte varje dag det händer inte... Men skönt var det när allt var klart och näsan kunde andas fritt från allt damm när jag gick och lade mig inatt. =)

Men nu över till något surt - Dom två flickorna jag slutade röka med den sista augusti - dom har inte slutat rökt på egen självdiciplin visar det sig. De är BÅDA på tjocken! Alltså är jag den ende som lyckats sluta med nikotinet utan att ha en anledning i magen!!
Den ena har erkänt, den andra har inte förnekat och dom båda är helt okända för varandra.

Avslutar med KULIGA saker: Systerdottern "E" plockade rosetter i lördags när hon var med i hopptävling med syrrans stora häst. =) E red superduktigt och säkert plockade dom rosett i clear rounden och blev sedan 4a (!!) i andra klassen. Felfri omhoppning, men hon tog det mycket lugnare än andra, vilket är bra eftersom det bara var andra gången hon hoppade hästen.

Det där med att stå på sidan av banan har sina sidor. Jag och E hade våra dispyter.
Krickelin: – Du måste hålla om honom med benen. RID! Sänk händerna och driv istället.
E: – Men lägg av! Jag GÖR ju det.
K: - Nä, det ser jag väl att du inte gör eftersom han inte håller i galoppen.
E: - Det GÅR faktiskt inte! Prova själv får du se! (jäkligt argt..)

Syrran glodde på mig som om jag var en utomjording. Hon undrade om jag verkligen på allvar trodde att det skulle gå att "coacha" lilla söta E på framridningen. När jag beklagat mig lite om hur E inte alls lyssnar på rid-tipsen, utan alltid svarar "det vet jag väl"... Svarar min syster snabbt, med tyngd i rösten: Ja, hon är ju lik dig!

VA?!
JAG? Som är världens snällaste lugnaste ödmjukaste människa i freakin' hela universum! Jag! Som ALDRIG trott mig veta bättre än andra.

*harkel*


over and out

3 kommentarer:

Stina Lilja sa...

...men du är ju ödmjuk och inte skadeglad heller... ;-)

krickelin sa...

ja! Visst är jag!

Anonym sa...

Så sant så !