fredag, oktober 27, 2006

Bubbelfredag

Fina flickor från huvudstaden kommer på besök i helgen! =) Det blir så skoj!! Sands och Magda tar lilla BMWn och susar upp genom blåsten i eftermiddag. Vi ska dricka bubbel, äta ostar, rida tottohästar och de ska få följa med mig och giraffen på tävling. På söndag ska vi nämligen debutera 1.10 i Ockelbo. =)

Min dressyrsadel (äldre, begagnad) anlände med bussgods igår! =D En Frank Baines Pirouette. Ska bli spännande och se om den passar giraffen. Trött på att rida dressyr i hoppsadeln nu.
Tjejerna får bli tvingade att stå i ett iskallt ridhus och titta på när jag provar den ikväll. Jag bara MÅSTE... inga besök är ursäktade... *harkel' .. Nä - vi häst människor är inte alls lite speciella..... Nä!

TurboTorsten fick sina vintersulor på igår! Jätteglad blev han! Så glad att han struntade i att det ösregnade. När vi (vi = min pappa) ändå var i farten fick TT ny, fungerande, halvljuslampa också!

Hästtransporten fick även den vintersulor. Vi är redo att möte kung bore nu, jag, hästen och TurboTorsten.

Over and out

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kör hårt med storstadsbruttorna i helgen nu ;-)

krickelin sa...

Dom ska mocka skit och trampa i dyngstan', dom ska få korka upp vin med tänderna, dom ska få plocka svamp nattetid i frost, dom ska få skörda sin egna potatis.... he he he

Anonym sa...

Mean Sally made us work in the stable! But it was all worth it for the champagne, riding and seeing Graffe do so well in the competition on sunday. Never did get those mushrooms though... hmmmm! Thanks for a lovely weekend darling!

krickelin sa...

when I go see YOU next time... will you make me go shop like crazy??? ... please.... ;-)