måndag, september 04, 2006

Sambo med förkärlek för prylar

Trots svälld och bultande arm kunde jag inte motstå dressyrträningen. Den gick kalas-bra! Graffe giraff är såååååå duktig. Å ja mä!!!

Tänk om jag bara kunde uppvisa sådan arbetslust och motivation när det vankas tvätt, matlagning eller städning. Det börjar bli svårt att ta sig fram här inne. Saker ÖVERALLT. Inte nog med att jag är dålig på att ta reda på efter mig - jag kan dessutom argumentera för mig själv att jag inte kan slänga någonting. Allt stannar!

När jag, max en gång per år, precis utkämpat ett hårt krig med mig själv och tagit tag i storstädning och utrensning är det SÅ SKÖNT att känna känslan av ett "lättare" hem utan trillioner saker. När jag precis haft separationsångest färdigt och nästan känner mig helt glad - DÅ

Då kommer sambon hem från arbetet med ännu en påse saker jag inte visste jag behövde. Sambon jobbar på "himlen för killar"... alias Clas i sjön...
En hel påse extremt livs-nödvändiga saker stuvas in i nystädade skåp och lådor. Det kan vara allt från 123:e generationen nötknäppare, special-oliv-upplockare, bits-sats (vi har ju säkert bara fem olika....), mini-gps till telefonen, nya hörlurar - trådlösa (är ju precis vad krickelin gått och skrikit om...), ännu en mp3-spelare (som om krickelin någonsin skulle lämna sin iPod!!!), duschhandtag (3:e nya inom ett år om jag inte minns fel...), kupévärmare, dvd-brännare, hårddiskar, ljus, servetter...

Ni fattar va...

Jag har världens mest omtänksamma sambo! ;-)

over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh ! Nu vet jag vart man ska gå om man behöver något i prylväg, till min syster och hennes sambo....

Jag är nog likadan att köpa lite onödiga prylar som bli liggandes. Apropå prylar överallt så går det knappt att komma in i huset snart. I kväll ska det bli storstädning.