måndag, september 04, 2006

Katter är farliga!

Glömde att förtälja.... har blivit attackerad av en elak grann-katt på ... 16 bast eller nåt. Han högg tag i min underarm, bet igenom jacka, tjock tröja och slutligen hud och muskler.... Fick inte bort kattskrället. Han högg sig fast, skrek, klöste och HÖGG. Helt freakin' galen!!!
Krickelin försökte skaka av sig kattskrället. Lyckades inte.
Krickelin tog andra hande och försökte slita bort honom. Utan success. Så fort han lättade någon cm högg han bara än djupare... AJ AJ AJ
Fick sätta mig ner och dunka av katten mot gräsmattan.
DUNK. PANG. DUNKA DUNKA.
Till slut släppte den arga katt-fan, men vände sig om och gjorde sig redo att anfalla mig någon annanstans på kroppen.

Va fan!
Detta hände alltså på min egna bro!!!!
Ska man behöva bli katt-rädd vid 32 års ålder???

Såret, litet, blev fort väldigt svullet. Mamma stressade mig till att åka in på sjukan för att få penicillin eller stelkramp. Hon poängterade att det inte fanns något farligare djur att bli biten av än just katter då de har gigantisk bakterieflora i munnen...
Sagt och gjort, vid nio igår kväll satt jag på sjuk-jouren och fick penicillin och doktorn klämde och kände och tryckte och donade.

Idag har jag fan så ont ska ni veta! Svällt och helt stel i hela armen. AJ.
ikväll ska jag ut i mörkret och ha träskor på mig.....................

over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aj då ! Jag som trodde du lärt dig sedan du absolut vela ha en av vild kattungarna i Söderhamn som bodde under din bro ;-)

Men 16-åringen är lite som katten Gustav. Kung på gården. Lik sin ..... ?

krickelin sa...

Prexis!!!!
Gissa hur ont det gör nu.... AJ AJ AJ.. Knallröd, het och en stenhård svullnad av halva underarmen. Tur man fick penicillin - annars har man väl dött på kuppen av den där skitiga äckliga katten.

Stina Lilja sa...

Men fy vad läskigt!
Vad har hänt med katten nu då, veterinären på direkt eller?

*klapp på axeln också* Du är sååå duktig som håller dig rökfri, och JA, det är en väldig massa saliv i munnen (särskilt när man står med bockat huvud i en studio och läser nyheter...)