måndag, september 11, 2006

helgrapport

Stuvade makaroner och korv.

Köttbiffar, potatis och svampsås.

Pannkaka.


... sen då?
Helt hjärndöd vad gäller matlistor nuförtiden. Tappat engagemanget HELT vad gäller mat eftersom det får ta NOLL tid att laga och NOLL tid att plocka reda på efter sig. För krickelin måste ha all tid ute i stallet. Har inte tid att stå och ägna timmar åt spisskrället! nej! Usch!

Har du något tips? HJÄLP!
Krav: snabblagat. snabbätet. nyttigt.


Åsså över till en ... låååång helgrapport.
Tävlade med hästen i SORFs meeting i hoppning både lördag och söndag. Det var bäbisens första tvådagars (och tredje tävling totalt).

Första dagen började ju glimrande.... krickelin sov över! Sällan...
Stressad som få kom jag fram till tävlingsplatsen. Överförde alla mina spänningar till hästen som blev lika spänd som mig. Hade inte tid att gå banan, hann inte rida fram ordentligt. Så när jag kom in på banan hade jag en puls lika hög som turning torso. Men som tur är sitter det ju stora siffror vid varje hinder. ;-) Så jag kom ju runt ändå! =)
Men... ett missförstånd mellan hästen och mig gjorde att på hinder nummer två rullande en bom av. Alltså fyra fel.
I andra klassen gick det hyfsat fram till sista hindret då det blev en kamp mellan mig och häst. Jag sa " hoppa nu" Graffe säger "inte nu... snart... nä, det går ju att peta in ett halvt språng till här..." och rev. Han avgick med segern, men som ekipage fick vi fyra fel.
Jag är för mycket tävlingsmänniska för att jubla. tyvärr.
Min unghäst får finna sig i att mamma är lite kinkig så länge vi inte får perfekta rundor.

Dag två.
Krickelin var mäkta nervös för hur hästen skulle orka med en andra dag med hoppning. På framridningen kändes han seg som FÅ. Jag slet som ett djur för att få fart på honom. Men på banan skötte han sig fint. Framåtbjudningen hann komma och trots några konstiga språng då han är lite tittig kändes det rätt bra. Tempot flöt och han "sög tag framåt". Felfria blev vi.
Likaså i andra klassen. Så giraffen fick två rosetter med sig hem.
Jag var mycket stolt över honom då han, förutom att gå skitbra på banan, snällt stod själv i transporten och åt under pausen. En lättnad!
Efter allt sparkande och kickande vi genomlidit graffe och jag.

Så... bla bla... inte så intressant för er att rabbla hästresultat.

Har, förutom tävlingsdagarna, hunnit med svampplockning (med det var någon gubbj**el som hunnit före...), höststädning av verandan, fotning av pappsens båt som ska säljas, filmkvällar med sambon och mysiga middagar.


Nu över till något annat!

Krickelin är RÖKFRI!
för er som undrade! =D


over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med matlagning för det är lika illa ställt här hemma med mat frågan. av någon konstig anledning handlar jag nästan varje dag och ändå har vi inget att äta = dålig planering.

Du har hunnit mycket ändå, läste jag.

Anonym sa...

Ok lyssna! Det här väldigt gott och ganska nyttigt, snabblagat och man behöver inte jobba häcken av sig.

NISLONS "FY FAN FÖR ATT VARA SINGEL" UGNSPASTA (för 2 pers, vilket i sig är ironiskt)

En såndärna plastlåda med färsk fylld tortellini (funkar med vilken fyllning som helst, jag brukar köra spenat/ricotta).

En tetra (vafan är det typ 3 dl..?)med Kelda Italiensk tomatsås med créme fraiche = Rocking + inte mycket fett

Färdigriven gratängost (kör mager om du vill ha det lite smalare)

Koka tortellinin (ca 2 min). Ner med skiten i en ugnsform. Häll över såsen så den täcker pastan. Strö osten på topp. In i ugnen tills osten fått fin gratängfärg.

Sketagott + snabbt och kräver minimalt med engagemang. Jag brukar dunka i lite champinjoner ibland och lite skinka, det går att göra med vad som helst och blir alltid

Servera med några körsbärstomater så behöver man inte hugga en sallad heller..

Kram!

krickelin sa...

Lät onekligen jävligt gott! Ska prova!