måndag, september 25, 2006

Kall verklighet

Så var man då tillbaka till regn. Höst. Krasade krukor på balkongen. Kattbajs på köksmattan. Överfyllda "att-göra-korgar" på jobbet.

Sambon och jag har som nämts tidigare varit en vecka i turkland. Landet med vidunderligt härlig värme! Sol sol sol och åter sol. Maten var det bästa jag ätit i hela mitt liv. Men så är dom det drygaste folkslag jag varit med om! Blir man mordhotad nu när man skriver det så här offentligt? Alltså... dom rycker, sliter och drar i en. Man är en vandrade plånbok - inte en människa i deras ögon.

Resan började ju bra också.... med en halv flaska RÖDvin i knät när man sitter fastspänd i en flygplansstol och med matbricka framför sig.... Var man tar vägen??? Tja... den som vet kan ju messa mig ett svar. Det är dessutom skålade säten på ett flygplan... Jag satt i en pool av rödvin. Mina jeans, min vita top, sambons vita hood - allt dränkt i rödtjut.
Ni som känner mig vet - Krickelin blir TOKIG i sådana där ögonblick!! Skällde på bruden framför som hade typ HOPPAT i sätet och knuffat ikull drycken, gapade på värdinnorna, surade på sambon... *harkel*... Jag är inte en trevlig semesterprick när något går snett, detta erkännes motvilligt. Mohaaa... stackars dom andra runt omkring som tittade storögt och undrade vad man var för ragata... he he
Nu så här i efterhand skrattar man ju åt det...

Väl framme har jag njutit i fulla drag av semestern. Vi har solat, badat, druckit öl och drinkar, sovit, myst, ätit, slappat och skrattat. Haft det kanon med andra ord!!! =)
Ska bifoga bilder vid bästa tillfälle!!

over and out

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ser fram emot lite semesterbilder att beskåda.

Anonym sa...

Welcome back! I missed you immensley! Now where are my presnets huh??

krickelin sa...

Presents for you??? God NO! Who gave you that idea????? ;-)

Everything ok in big city?

Anonym sa...

Kul att du haft det skönt, ser fram mot lite bilder :)