söndag, februari 03, 2008

Orkan och nysnö

Hemma efter den årliga fjäll-helgen med sambons familj. Det har som vanligt varit jättekul! Men detta år satte jag själv guldkant på helgen genom att på fredag morgon ta en privatlektion i bräda. Den hjälpte mig till att åka hela dagarna sedan, utan att skälla ut någon, utan att bryta ihop och vilja åka hem! Jag fick blodad tand och hoppas nu på en lååååång vinter så att jag hinner åka mer efter att flytten är undanstökad under februari.

Vemdalsbacken at night. Vi bodde mitt i backen, som vanligt. =)

Pontus systerson, Hugo, är en riktig myskille!

Efter fredagens hårda mangling i backen var det grymt skönt att välta sig i soffan och ta ett glas vin. Det var jag väl värd!

Lördag. Jag och Poppe var uppe prick nio i backen! Det hade ju snöat hela natten och vi var på jakt efter nysnö!

Och vilken känsla det var att åka i ljudlös, mjuk snö!!!! Wow!

Men uppe på toppen var det inte lika skönt..... Orkanvindar på 25 sekundmeter och snöfall var inte det ultimata! Man såg inte ett skit! Och liftarna stängdes när det var som värst.

Mr. StormBreaker!

Åh hej vad det går! Krickelin fick äntligen lite fart under brädan och åkte de röda nedfarterna! Nästa år siktar jag på de svarta!!! ;-)

Poppe laddar i djupsnön!

Hugo älskade att bygga koja i vår säng och gömma sig för "tantollen" (=tandtrollen). ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med fjällen. Vad gullig Hugo är.

Åsa sa...

Hej vad härligt det ser ut! Verkar som om det var riktigt bra./Å.

krickelin sa...

ja det var grymt skönt att få komma iväg och få lite träningsvärk! ;-)

Mammanna sa...

Låter som en hel kul tur, själv skulle jag bara slå ihjäl mig om jag försökte. Nej jag hållre mig på dom fyrfotade jag det räcker med spänning för mig.