tisdag, februari 19, 2008

Sakta men säkert...

Sovrummet blev helt färdigt i lördags, så då är rum nr två avklarat. Nu tar vi en liten paus med rustning så att vi får hämta andan och komma i ordning.
Helt vita väggar blev bra till vår malm-säng och malm-byrå. Köpte svarta lampor på sängborden och en svart-vit i fönstret. Gardinerna blev bruna. Det blev väldigt fräscht.
Nästa steg om något år blir att byta golv och tak därinne. Men... en sak i taget... "pust".

Katterna är fortfarande förvirrade och gömmer sig under soffan mest hela tiden. Synd om dem, men de vänjer sig vid stadslivet snart hoppas jag.

Jag har även fått hyfsad ordning i min ateljé. För första gången i mitt liv får jag ett alldeles eget rum för målningen/datorn och allmänt ett "slabba-rum" =D Där ligger för närvarande en vinröd golvmatta - men den låter jag vara så länge... bra att ha när man slaskar oljefärg överallt! =)
Till och med syhörnan fick plats. Det ska blir skönt sedan när jag får internet att kunna sitta där och slappa/måla/sy. Underbart!

Igår kväll efter stallet hann jag med att sätta upp gardiner där det saknades i kåken, så nu ser det ut som om det bor någon där... ;-)
Det jag saknar är massor av gröna växter! Letade på Ikea, men de hade bara större växter som inte tålde starkt solljus, och det har vi gott om... Så jag får leta på andra ställen.

Ikväll kan jag titta på TV!!!! *jippie*
Jag har varit tvungen att leva utan TV i en hel vecka eftersom vi inte fått kabelnätet installerat förrän nu. Ska blir SÅÅÅÅ skönt ikväll att softa framför TVn!!!
(nu vet jag att syrran morrar när hon läser att jag ska softa.... Enligt henne ska jag helst inte ens sova förrän ALLA kartonger är uppackade....)

En liten stund kvar på jobbet innan stallet och min dag för insläpp.

ciao
Krickelin

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir så nyfiken på hur ni får det, måste komma upp snart och inspektera ;)

Mammanna sa...

Vill också ha en pyssel hörna jag får väl instalera en i källaren :-)
Grattis till Huset föresten

krickelin sa...

Tack och bock! Eget hus känns oändligt skönt!!! Äntligen får man göra som man vill, när man vill och hur fan man vill! ;-)

Anonym sa...

Då säger syster yster..Morrrrrrrr! Packa upp först och inte softa framför tv:n.

Anonym sa...

Grattis till huset.Har faktiskt åkt förbi och gluttat i fönstren =)
Det ser så fint ut så.