onsdag, september 03, 2008

SKÄMS! FY KRICKELIN!


Jaha... så får man skämmas igen då... för att man inte är så flitig här i bloggen...

Men fördelen med att uppdatera sällan - ni får fler bilder att titta på! ;-)

svamp svamp svamp!!!! det består min hjärna av nuförtiden... nja.. inte påverkad av sådana alltså.. utan jag längtar ut i skogen hela min vakna tid för att PLOCKA svamp! =D


Många sådana här finns det, men AJ AJ!!! inte plocka! Bara njuta av det vackra!


Jag har för i år införskaffat nya stövlisar. Slängde mina gula med oranga prickar på och köpte ett par blommiga! =) Man ska hade fiiiint ute i skogen! ;-)


Förra veckan tog jag med S och M ut i skogen där vi hittade en del.


Vi hade sällskap av S's vovve som är en herdehund och vallade oss konstant. Ingen risk för att gå vilse alltså.. ha ha


I fredags var det dags för den traditionella bjudningen på Axmar Brygga, då kära vännen Hågge kommer upp till oss en helg och bjuder på fin-middag!


Hågge och papps beställer


Lördag. Och dags för lyskväll. Mor hade även passat på att bjuda in till den årliga släktträffen, två flugor i en smäll liksom.
Det börjas på sen eftermiddag med två stora, mumsiga smörgåstårtor!


Här är min lilla morfar. En tvärhand hög och lätt som en fjäder. Nästan helt döv och knackig på att gå medför att han inte deltog i lekarna. Men mormor var med i alla fall! =)


Det diskuterades hejvilt efter första grenen som var metning. I den lilla hinken där ligger tre stackars firrar som jag och syrrans karl (vi var ett lag) "fick". Ingen annan fick fisk, därmed drog de slutsatsen att vi fuskat! HRMMM!!!!



Inga motbevis finns, ändå blev vi innan natten var över diskade. Jag och Micke anser att de var avundsjuka!!!!
Det blev även andra grenar, som pilkastning och "kast med mobiltelefon" (pappa har samlat alla gamla mobiler han/vi haft under alla år)
Middag var självklart kräftskiva som det alltid är under lyskvällen. Sedan marshalltändning. Det är fruktansvärt vackert att se in i viken och över havet på alla tusen- och åter tusentals marschaller som brinner vackert i mörkret!!! Fantastiskt!

Sedan avnjöts också varmbadstunnan. Klockan var hela 4.17 innan krickelin lade sig... oj oj...


Mera svamp! Jag var ut även igår och plockade.


Höstisarna (trattkantareller) har ÄNTLIGEN kommit!!!!



Det blev i alla fall nästan en halv korg på mindre än en timme. Härligt!!!

1 kommentar:

Åsa sa...

Åh, vilka härliga svampbilder! Lite avis faktiskt - vill också plocka! Det gjorde jag som barn - men inte hunnit det nu på några år... Kram!