fredag, september 26, 2008

Semesterfoton

Grattis älskling på födelsedagen!!! =)
Nu kan han inte längre skryta med att vara en "toyboy"... för nu är han lika gammal som mig.. igen.. he he

Vi ska snart göra lite kantarellstuvning och lägga på mackor i ugnen. Dricka lite vin och softa. =)

Täntkte bara lägga upp lite Turkiet-bilder på begäran från syster yster. =) Inte så många, inte alls roliga... vi är inte så duktiga på att ta med kameran numer.

Första dagen på väg ner till stranden. Vi bodde bra, men det var liiite väl långt ner till stranden, ca 20 min tog det att gå ner. 20 minuter i nära 40 graders värme är inte jättekul...
Linne: H&M, Shorts: Röhnish


Så här låg vi hela veckan - som packade sillar på chartersemester... he he
Älsklingen hade förstås med bike-tidningar vi läste. =)


Usch! Alla skelett-magra vildkatter som omger en överallt är hemskt att se! Så fort man sitter på någon restaurang kommer dom och tigger. Jag gav bort halva min tallrik med lammklubbor till den här stackaren, sedan blev hon bästis med oss ;-)


På balkongen i eftermiddagssolen. Hett! Vi försöker dra in magarna så gott det går.. ;-)
Klänning: EwaiWalla

Vår lilla pool på hotellet, med baren över. Trevligt, men alldeles för litet för oss, så vi gick ner till stranden varje dag istället. =)


Poppe och jag. Lika nykära som för 6 år sedan! =)


Poppe älskade deras "förrätt", Esme. Superstark "gocka" med chili, tomater, lök och annat. Man doppade rykande nybakta bröd i det där och blev salig! =)


Nästan varje kväll gick man och strosade bland alla tusen-tusentals butiker och marknader. Denna kväll köpte vi dock inget (för ovanlighetens skull). Vi var för trötta!
Klänning: EwaiWalla, Väska: EwaiWalla (kamelskinn)

Näst sista dagen vaknade vi upp till REGN! =0 Det har vi inte varit med om någon gång! Men lite mysigt faktiskt! Luften blev så mycket bättre och vi kunde ta en lugn förmiddag framför TVn och chilla!


Som jag nämnt tidigare är det jobbigt att handla i Turkiet!!! En förhandling om minsta lilla sak tar evigheter!!! Så jag handlade inte så mycket som Poppe (som är mycket mer tålmodig än mig). Men här leker vi fotomodeller jag och P med det vi shoppade, näst sista kvällen, för att MMSa hem till syrran. he he
Hood: Quicksilver, Jeans: Diesel, Skor: Ed Hardy, T-shirt: Billabong
Hade vilja hittat en snygg ny svart väska, eftersom turkarna är grymma på lädergrejor. Men allt var bara tråkiga plagiat och skrikiga kopior!!! Så det blev ingen.

Efter ett rejält åskväder på fredagskvällen bjöd lördagen på blåsigt och ostadigt väder. Men vi var trogna strandmänniskor! Vattnet var för första gången varmare än luften (skulle gissa på en vattentemp på ca 34-36 grader). Grymt sköna vågor vi lekte i hela dagen!



Visst är vi supernöjda med resan, men nästa år blir det grekland igen. For sure!!! Dom är så himla trevliga där. Och maten. MATEN!!! Finns nästan inget kök i världen tycker jag som slår dem på fingrarna. Feta, lamm, tatziki.. you name it! =)

Trevlig fredagskväll önskar jag er alla. Nu ska jag ner och steka på kantareller! =)

4 kommentarer:

MammaKarin sa...

Härliga bilder. Man blir lite avis på utlandet. Jag skulle också vela vara med. Jag kan sova i mitten och vara jättetyst.

krickelin sa...

vi sa faktiskt poppe och jag att vi skulle gärna vilja åka med dig och micke någon gång! Det skulle vara kul!

Anonym sa...

Äta Esme!? Det var det fräckaste!
"Vår" Esme är mycket upprörd och tänker bita första bästa turk i tån ;-)

Anonym sa...

Så väldans mysigt varje år, men ändå blir det inga barn..???