måndag, september 22, 2008

Frost vs. Sol och värme

Yepp, jag är tillbaka! Till frost och kyla... (hojen var täckt av frost imorse)

Vi har haft det jättebra i Alanya. VARMT! och soligt! Men... efter fyra dagar började vi längta hem lite grand... he he.. Det är störtskönt med sol- och badsemester, men efter några dagar kan man till och med känna sig lite mätt på det goda. Vi hade tur med att komma på ett fint hotell. Ganska långt att gå till stranden dock, men lite motion i 38 graders värme har ju aldrig gjort någon skada? ;-)

Vi har brett ut oss som rosa grisar i varsin solstol och legat från tidig förmiddag till femtiden på eftermiddagen varje dag! =0 Sedan har vi gått hem till hotellet och softat lite i kylda rum innan vi gjort oss i ordning för att gå ut och äta på nya ställen varje kväll. Shopping blev det många timmar av... som det alltid blir bland envisa, pengagalna, skrikiga, viftande, smörande, skällande butiks-turkar... *suck*...
Jag har iaf köpt ett par dieseljeans, en quicksilver-ziphood, ed hardy-sneakers (höga), billabong-tröja och solglasögon. Känner mig nöjd med priserna på allt. Jag skäms ju inte för något och prutade hej-vilt med turkarna. Efter en stunds munhuggande och dealande fram och tillbaka blev de sura över mina låga prisförslag, jag lade tillbaka varan på hyllan och sa att jag inte var intresserad, turkarna springer efter en, dealar i tio minuter till... och så håller det på... tills jag är nöjd och de är sura.. he he

Mina soleksem blev tusen resor värre än de någonsin varit! =( På lördag natt när vi skulle åka hem var jag FULL av inflammerade ..."grejor"... i ansiktet, på ryggen, armarna och bröstet. ÄCKLIGT!!! ONT!!! Förbannade hud!!! Varför får jag sådant här?? Någon som vet hur man botar??? (ja, jag har naturligtvis använt hög solskyddsfaktor varje dag)

Vi hade sambons kamera med på resan, så jag lär väl inte få loss de bilderna än på några dagar... ;-) Han är ju lite seg med sådant! Vi tog inte så himla mycket bilder heller i och för sig, så det är väl inte mycket att visa upp. you know the drill - solig strand, parasoll, turkost vatten, palmer... ;-)

Väl tillbaka igår morse kunde jag inte hålla mig borta från svampskogen! Kom hem på dagen med en proppfull korg som vägde måååånga kilo. Inte lika kul att sitta och rensa i typ tre-fyra timmar efteråt...

Sängen skriker efter mig!!! Jag är dödstrött! Ska läsa de sista sidorna i en av semesterböckerna - spännande!
Go'natt världen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem igen!

Anonym sa...

Det va bara lilla jag...

Anonym sa...

Hej! Det skulle va skitroligt att träffa dig igen, ta en liten tripp vettja.
Jo vi håller ju på och ska flytta, hem till byn (min Mors gård.) Ska bo i ett litet hus där medans vi bygger det nya. Vi sålde vårt hus här lite hastigt och lustigt bara.. Ska vara ute den sista oktober så vi har redan börjat packa sånt man ändå aldrig använder. (varför slänger man inte ist?)
Om du vill (och hoyen POYen förstås) så är det bara att kika förbi.. KRAM//S

Anonym sa...

Nu när du är hemma och det inte är någon sol är det bara att köra hydrokortison salva för fullt på soleksemen...