torsdag, juli 26, 2007

totally in love!

Ålrajt!
Ska försöka skriva trots extrem trötthet!
Fasterbo med totalt fem hästnördar som hade skitkul ihop var super! Tyvärr ställdes Grand Prix'n in efter mindre än halva startfältet pga störtregn så att banan blev livsfarlig. Men innan dess var allt perfekt! Här är några smakprov (av typ ett hundratal bilder). (ni som inte diggar hästhoppning - håll för ögonen och scrolla neråt)
Jag och HH är trötta efter en HEL dags shopping av hästprylar i hettan! Det var ju "bara" ca 200 handlare där med alla sina hästprylar... oj oj

Irländaren med den snygga ridstilen över ett av hindren.

ja.. åsså träffade jag ju goda vännen, Malin Baryard... sort of... ;-)


Här bodde vi! Vi hade två rum av tre och var ensamma på "slottet". Super-boende som jag rekommenderar! Hur lugnt som helst, med "donken" på nära avstånd (McDonalds). Vi "gamlingar" (E, A och jag) stannade på rummet på kvällarna. Drack lite vin, åt godis och spelade massor av kort. OCH VI SOV!!! GOTT!!! De yngre förmågorna gick på partaj varje kväll och sov ungefär på en hel helg vad vi sov varje natt.... he he.. Det är DET som kallas att bli gammal!

Ett av alla spejsade hinder i ett Grand Prix. De måste lägga ner en förmögenhet på hinderdesign! Men snyggt blir det! Och hoppar.. gör inte alla hästar... Tyvärr satt vi långt upp på läktaren, så några super-bilder blev det icke.

Graffes brorsa!!! Han blev 6a i 6-års championatet. Han heter Gulliver K och är även han efter Graf Top. Han var mycket lik sin bror Graffino i Ringnäs, Söderhamn, med lite bus, sin tanighet och högställdhet och sitt temperament - cool vid prisutdelningar - men vid ärevarv - då jävlar! he he


Så till det som orsakat min extrema trötthet - men också min tillfredställelse!
Nya familjemedlemmen - lillprinsen; Hojen POYen (regnr POY...)
Igår kväll förärades krickelin med en liten söt japanare. Ferrariröd med testarossi-gälar. Snabb, följam och alldeles ... alldeles ... underbar!! Hade tänkt köpa en tyngre hoj, men när jag provade en lika i Gävle i tisdags blev jag kär! Så kvick, så smidig!
Så den får vara i familjen till nästa vår iaf, så får vi se sedan. En bra inkörningshoj.

Kom hem med den klockan två inatt. Sedan har jag kört i omgångar sedan elva i förmiddags, så nu är jag med ett enda ort; SLUT!!!!



Men nu är det väl äntligen natta, kl är ju över nio... ÄR SÅ TRÖTT!!!!!!!

over and out

4 kommentarer:

Stina Lilja sa...

"tänkt köpa en tyngre hoj" - den där ser TUNG ut! har precis skvallrat för Eva P om ditt mms när du satt på hojen och såg ut som en liten ärta. Den är superfräck och säkert fullt tillräcklig ett tag fram över ...tror jag i alla fall!

krickelin sa...

jo, den är tung, men inte TUNG och dessutom bara 600 cc. Iofs över 100 hästar på 195 kg... så visst rör den på sig.. ;-)

Anonym sa...

Fina bilder. Jag väntar ivrigt att få se dem alla. Bor du på hojjen nu ? Kanske du kan förära din syster med ett besökt så att man får vri om gas handtaget en sväng och lyssna på när ventilerna håller på att hoppa ur :-)

krickelin sa...

du får ICKE röra min Poy!!!!! Aja baja!!!! ;-) Men visst. Jag kan åka förbi en sväng utanför huset och gasa... he he Passar kl 02 inatt???