fredag, juli 27, 2007

Me likes Hojen Poyen

Favorit i repris!

Jag har som syster yster påpekat, bott på Hojen Poyen senaste två dagarna! Det är så förbannat roligt!!!
Idag drog jag iväg upp till Edsbyn och besiktigade inför lilla mc-semestern vi åker på imorgon bitti. Jag börjar jobba på måndag, så det blir en mini-variant! Vi drar till dalarna, för där är vägarna så fina att rejsa på och omgivningarna vackra. Vi bor på hotell Moskogen. Där ska vi lyxa oss med bad och fin mat på kvällen. Det ska bli jätteskönt att komma iväg!

Fick idag prova på att köra i totalt ösregn. Jag var inte lika modig som min sambo; "äh, det är ingen fara för vattenplaning så länge du inte åker över 130"... jag höll mig långt därunder kan jag säga, för sikten var noll och vägarna såg ut som en sjö. Han låg långt före mig... he he

Hojen Poyen fick beröm av besiktningsgubben iaf. Han tyckte det var en mycket fin och välskött bike. Det var ju tur! Men så är det också en pedant som haft den före mig. Allt är bytt, servat och underhållet. Öhlins-dämpare, nytt drivpaket, nylackad, nya däck, m.m. Det känns tryggt!
Hojen Poyen är en mycket godartad liten varelse med humör! I like!

go'natt

1 kommentar:

Anonym sa...

fiiiiin! :-)