tisdag, november 14, 2006

Vem ger mig miljoner?

Vi var till Västerås i helgen på besök hos sambons kusin. Han har helrustat sin nyköpta lägenhet. Jag fick grym inspiration och lust till något EGET. Något NYTT. Något FRÄSCHT! Åhhh… varför kan jag inte äga flera miljoner så att jag kan bygga ett vackert, stort, fräscht och alldeles… allldeles… *suck* uuuuunderbart hus…

Det skulle få vara så roligt att lägga pengar på något helt eget. Något man formar precis som man vill! Men var hittar man ett billigt hus som lever upp till den kilometerlånga kravlista man har?! Det är just därför vi inte köpt något hus än.

Giraffen och jag hade säsongens näst sista dressyrträning igår. Slutor på långsidor och diagonaler i frisk trav var uppgiften. Inte lätt med en giraff som var lika turboladdad som en 1200-hästars-Super-Turbo-Rallybil!!!! =0 Han brallade, hoppade, pep och for runt vid minsta lilla ljud. Jag försökte så gott jag bara kunde hålla minen och rida vidare. Slöt mina ögon och låtsades ha Briar under sadeln.

Det gick inge vidare med den inbillningen.
Men Giraffen lugnade sig efter 45 minuter och blev lugn och mjuk igen. =)

over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också äga någon biljon eller miljon. Då skulle jag också rusta och betala hantverkare som gör det så slipper man själv. Då kan jag vara chef och bossa runt lite...

krickelin sa...

ho ho.. du skulle må då va!?? Ditt lilla lejon! ;-P

Anonym sa...

Om jag vinner 68 miljoner på Lotto i helgen så ska jag bjuppa dig på några drinkar Krickis, promise! Inget fancy-smancy dock. En vanlig GT är det väl inget fel på???? En sex..nä en fyra får det bli.