torsdag, november 30, 2006

Smal utan kval

Får man inte tillräckligt med motion, eller tycker man att kroppen börjar samla på sig lite väl mycket fetto... Då gör man något åt det! På det ena... eller det andra sättet.... Krickelin tipsar:

1. Gå ut och gå med djuret hemma. I detta fallet en häst. Blir lite jobbigt bara när han är så mörkrädd och hoppar till för minsta lilla... jag får så ont i fötter och ben eftersom det är Mamsen man hoppar på! Och min 173 centimeters "lilla" bäbis har inte fattat att han väger 610 kg mer än mig... Men det blir ju lite motion iaf.

2. Sluta sova om nätterna! Förbränner en sjujäkla massa energi!!! Ligg vaken och reta upp dig på att inte kunna sova.

3. Drick MÄNGDER av kaffe. Det stressar på förbränning och vips - din kropp blir tunn utan en enda droppe svett! Bara lite kaffedarr och yrsel! hehe Dessutom rör man på sig varje gång man går ut i köket och hämtar kaffet!

4. Egentligen skulle jag förespråka rökning på denna punkt. För det krävs lite energi för att varje timme gå ut på bron. Och är man rökare äter man mindre. Så ÄR det bara.
Men nu har jag ju slutat röka... (och gått upp i vikt... *harkel*...) och som icke-rökare är det enligt moraliska regler FÖRKASTLIGT att förespråka rökning. Så jag gör inte det då...


Fyra enkla tips! Borde inte vara allt för svåra att följa!

over and out

*gäsp*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Här kommer några till:
- Laga äcklig mat, man tar mindre portioner då.
- "Slarva bort" fjärrkontrollerna.
- Glöm hälften när du handlar så måste man gå igen.
- Sälj bilen ;-)

krickelin sa...

SÄlj bilden??? Är du inte riktigt klok pöjk??!!!??!!! Aldrig!!! Men det andra - sure! :-)

krickelin sa...

Sälja bilen menade jag förstås... blev så upp i varv där när du föreslog den konstiga idén!... *pust*...

Anonym sa...

Gått upp i vikt ???? Inte fastnade det då på dig för det tog raka vägen till mig ca 4 mil bort.