tisdag, november 21, 2006

Semester!!!!

JÄSIKEN vad coolt!!!!

Om några dagar sticker jag och sambon iväg två månader på nästan helt oplanerad semester! En sådan där "åka-lite-hit-och-dit-semester". IHHHH... jag är så ivrig så jag tror jag spricker!!!

Vi börjar på ett kallt och trött arlanda. Landar två veckor on the lovley Maldiverna! =D Där ska det slappas, taggas ned och allt förutom leva för dagen ska glömmas bort! Troligen hittar man oss på stranden, utlagda som två XX stekandes i solen, eller lekandes som småbarn i vågorna! =D

Därefter är planen att uppleva. Troligen New York. Ingen av oss har varit på den kontinenten. Och New York har ingen klagat på, mig veterligt. Vi tar in på nåt halvskuffit hotell och spenderar hela dagarna med att SE NY. Verkligen SE, andas, äta och leva NY.

Big city metropolitan kommer att kännas lite klibbigt efter ett tag. Då smurfar vi vidare. Närhelst vi behagar. Poppe vill se klippiga bergen. Jag vill leva ranch-liv. Kanske kan vi kombinera de båda. ;-)

Efter den upplevelsen hoppar vi på ett fett fartyg i staterna och glider ner till Afrikas guldkust och staden Durban. Där lånar vi en lyxvilla vid havet av en god vän. Lagar superba middagar i solnedgångar, går omkring i vita tunna fladdrande tyger och simmar med delfinerna. Under dagarna spelar vi golf.

Utvilade ska vi sedan flyga upp till älskade Grekland. Där vankas lamm, feta, oliver och vin i heta olivlundar. Sömniga eftermiddagar varvat med kultur och många vandringar.

Grym semester va??!!!!

I wish...

over and out

7 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Dream on ! Du åker ingenstans utan att ta med dig din stora syster som behöver semester NUUUUUUUUUUUUU. Jag är less på jobbet och vädret m.m. Listan kan göras lång.

Anonym sa...

DÅLIGT!!!! bara sådär... suck, man ska då va avnundsjuk på dej jämnt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ska graffegraffino följa med i nån väsak oxå? haha, jag kan väll få följa :D

krickelin sa...

självklart får ni alla följa med! Alla som vill!!! Jag betalar!!!

Anonym sa...

Skönt att du betalar. Jag visste att jag kunde lita på dig.

Anonym sa...

Jag ska jaga mördarzombies på Mars så jag kan inte då. Vi får resa något vid ett senare tillfälle ;-)

krickelin sa...

men nislon.... *himlar med ögonen*... jag LOVAR att inte kasta någon ödla på dig när du solar!!! Jag LOVAR!!!....Du vågar följa med....