torsdag, maj 21, 2009

Oh my f***in´Lord!

... så trött jag är!

Varit upp sedan 8 och fortsatt husrenoveringen (som pågått i evigheter och aldrig ser sitt slut). Målat tredje strykningen av båda färgerna på sista kortsidan högst upp. Sedan montera ner byggställningen, flytta till framsidan (ut mot gatan), montera upp. Skrapa, liggandes på takpannorna vid utskäftet, skrapa, skrapa... Springa in för det kom en regnskur, ut igen - skrapa skrapa - springa in igen... ja.. ni fattar. Svensk sommar!

Summa summarum;
under de senaste veckorna har jag efter arbetstid BOTT i målarkläder. Jag har målat, målat, målat och skrapat en massa också fram till halv tio om kvällarna... För två veckor sedan fick en deadline på att vi måste lämna tillbaka byggställningen nu i helgen, så då blev det väldans bråttom! he he

Vi har nu satsat på att få klart alla höga partier, så gott det går. Man tror allt är gjort i ett nafs, men ack...
Eftersom vi är lite för duktiga med skrapningen, och gör nästan helt trä-rent, ska ju allt först oljas - torka 2 dygn, oljas igen - torka 2 dygn, måla fasadfärg i TRE strykningar med ett dygn emellan.... Måla allt runt fönster och vindskivor i en annan färg med samma torktid...
9 meter högt och säkert lika brett... det tar fan i mej mycket längre tid allt än vad man tror!

Det tråkiga är att när hela fasaden väl är klar (1,5 vägg kvar) då börjar det tråkigaste arbetet - skrapa, kitta, måla 19 fönster.......


Ja.. SÅ spännande är mitt liv just nu! Inte undra på att man skriver sälla här, ni har väl redan slutat läst! ;-P

Men... jag hoppas i alla fall att alla ni har det skönt och njuter av våren! Om ni har tid att hjälpa mig gräva det där förbaskade landet jag tänkt ut är ni välkommen! För jag har nämligen inte tid, och mina plantor vill UT.... *suck*

3 kommentarer:

Stina Lilja sa...

Härligt med ett livstecken! =)
Låter mer än jobbigt med målningen. Vi har det framför oss men det får vänta till nästa år. Nu gäller invändig renovering.
Lycka till med plantorna och landet, har inte en suck att hinna hjälpa dig med det även om det skulle vara superkul. Sköt om er!

krickelin sa...

Vi måste ju bara försöka få till en date!!! Jag är SÅÅ nyfiken på ert nya hus! =) Men... såg att du skaffat en blogg, men att man behöver ett login... Vill ha!!! Varför får inte krickelin ett? Maila omedelbums! =)

Stina Lilja sa...

Checka mailen sötnos! Fin var du i tidningen också, förresten!