måndag, februari 26, 2007

Sund, sundare Krickelin!

Det blev en trevlig tur ner till Uppsala. Med oss hem i bilen - varsina nya fiiiina mc-handskar från Hestra. Dyra. Men de var de värda!
Vännen från Värmland (numer Dala-bo) gjorde av naturliga skäl av med mest pengar. Komplett outfit. Efter flera timmars provande, då sambon sprang runt och tog fram "bra" grejor i rätt storlek, Värmlänningen provade så att svetten rann och krickelin agerade klädhängare/kundkorg. Mina armar blev rätt långa så till slut satte jag mig resolut i en låda med rea-byxor och fastnade där...

Har de senaste dagarna haft allvarliga tankar på att förbättra kosten! :-O Om man ändå inte mår så bra av mängder av godis, för feta såser eller ost. Varför då äta så mycket av det? Kan det vara så... att efter XX antal år av krickelins liv hon nu fattat att man ska leva lite sundare?

Hmm...

Jag funderar lite till. Så att det inte blir något förhastat beslut.

Det vore ju dumt.

Nu ska fröken E och jag ner i lunchrummer på tidningen och käka välförtjänt middag efter möte, krånglande skrivare och mycket läsande.

over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Ingen sundare syster. Jag har precis nu kl 13:58 tagit sista biten i en 100 gr schweizernöts choklad.