torsdag, februari 22, 2007

Ömma muskler

Å Hoj!
Sådärja! Då fick man sig en "ålders-törn" igår kväll. Jag som aldrig brytt mig speciellt om ålder, fick nu surt bita mig i tungan.

Fröken E lurade med Krickelin på aerobics-pass.
Det var cirkus 10 år sedan sist jag gick på sådant och hade järnkoll (och även den rätta utstyrseln. Om du är tjej VET du hur noga det är med märkesgrejjor och smink när man ska svettas ihop i en spegelsal). Tio år hade, konstigt nog, satt sina spår. I muskler, koordination och framförallt tajming!

Där stod man, i gamla träningskläder man rotade fram ur den numer kallade "häst-säcken" (de kläder man tränar dressyr i på sommaren) som luktade skumt, skorna hade jag i somras haft på hästtävlingar så de fick jag börja med att skura... Väl i salen, ombytt och klar insåg krickelin att hon var totalt o-koordinerad. Hade armar som bara var i vägen och ben gjorda för att snubbla på... Låg "bakom" takten med ungefär två sekunder, valde alltid fel ben att börja på, tappade takten, viftade med armar åt fel håll....

Cheeses!

Kommer ihåg sist man gick, tidigt nittio-tal, att då tyckte man att "tanterna" (30+) längst bak i salen var det trögaste man sett och man undrade varför de bemödade sig fortsätta när de ändå aldrig riktigt fattade vad aerobics gick ut på....
*harkel*

... Krickelin måste nog gå nästa vecka också!.... Då kommer jag att kunna allt...

over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Längst bak i salen på aerobicsen. Jo du, det blir nog inte bättre än så. Hårt men sant. Välkommen till + 30 klubben. Nu är det pilates och Yoga som är inne, lugnare tempo men likväl lika jobbigt.