torsdag, oktober 11, 2012

Skärgårdshäng och broderi

Ivar har fått göra en del utflykter på sistone. I förrgår var vi ut till Ingrid på Vattharet och mös en hel dag. Lugnt och skönt, vi satt i soffan hela dagen, slappade, surrade och tittade på brasan i kaminen. Härligt!

Igår åkte vi till syrran. Där vankades litervis med kaffe - som man bara måste ha om man ska plöja Gilmore Girls-säsongerna på DVD! Under tiden var det handarbete som stod på schemat, jag broderade och syrran stickade. Vi hade det så mysigt i höstrugget. Syrran fick alla i sin hörna (förutom Bertil).

Jag fortsatte mitt nästan bortglömda broderi på Bertil. Innan den är färdig är det 52000 stygn. Japp - 52 000!!!! Hjälp! Nu har man att göra till pensionen!! ;-)

Igår kväll var jag och Ivar på MeandI-party hos Camilla. Mycket folk! Trevligt, men köpte bara en jumpsuit i plysch åt Ivar. Dom hade inte så mycket annat som tilltalade mig. 
idag kommer Tessan på fika, sedan blir det prommis, sedan kommer Pappa, det ska handlas, städas....... 

Dagarna bara svischar förbi!

over and out



1 kommentar:

MammaKarin sa...

Jag ser ut som en madrass åt div folk och djur. Moster är mjuk.