lördag, oktober 06, 2012

Höstbestyr och magknip

Lite knipigt i magen för Ivar igår och idag. Man får inte mycket gjort då. Men igår kväll fick jag paus. Pappa och Ivar var hemma och mamma krickelin fick gå iväg på tjejkväll! Hårfärgningar, nagelvård och vin. =D Lovley!
Dessutom sov han mer än 5 timmar i sträck inatt ett av passen, då hinner man vila lite =D Han har i och för sig alltid varit jätteduktig på nätterna! Han sover så bra och vill ha mat var tredje timme som en klocka. Ingen gråt och inget skrikande alls! Man är bortskämd. Men de senaste dygnen har han börjat dragit ut på sovtiden till 4-5 timmar mitt i natten. Jätteskönt förstås! =)

Hösten är här och trädgården skriker efter omvårdnad. Med en liten baby i huset blir inte så mycket gjort, men jag har i alla fall beskurit en hel del träd. Fler återstår, man får ta lite pö om pö när tid gives. Det får bli så i år, det gör inget och jag tänker inte ha ångest för att jag inte hinner allt. Man är ingen supermänniska (tyvärr... ;-)

Det enda jag kanske saknar just nu är kanske lite fler promenader med stackars Bertil, som skulle behövt mer tid. Han har ju varit bortskämd med att det bara varit han och vi, nu tar Ivar all plats nästan och det ger mig dåligt samvete. Men samtidigt är han jätteduktig och gnäller inte! Han anpassar sig fint. Men mer promenadtid kommer sakta ju mer Ivar hittar dagsrutiner och regelbundna sovtider, så det ordnar sig säkert.

Nu till något helt annat; grymt sugen att åka till Ullared och shoppa loss!! Var så himla många år sedan jag var där sist, och det är ju så roligt!! Men... går ju inte att klämma in en baby i bilen hela den långa vägen, så det får vänta. Kanske en vår-tripp? =)

Moffa och Ivar =)

Over and out.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att du bloggar igen bruden!
Och GRATTIS till er prins!
..kan låna Bertil jag när jag prommar förbi ;)

Kram Petra