lördag, januari 26, 2008

Vuxenpoäng x 20

Ålrajt!
Dags för en nyskriven sida i livets årbok.
Ledsen för bortavaron, men jag har haft lite att stå i.

Så här är en "kort" uppdatering om what's going on.

Veckan innan jul var vi och tittade på ett hus inne i "stan" som vi båda (kors i taket) tyckte om. Vi släpade dit föräldrar som kröp på vinden, synade källaren och vände och vred på allt någon dag innan jul. I mellandagarna, när jag var och hälsade på kära vännen i Uppsala blev allt klart - vi har köpt huset! =)

För första gången i mitt liv ska jag äga ett hus! Makalöst spännande!
Packningen har börjat, speciellt av min ivriga syster som river och sliter i allt och packar för glatta livet - trots att vi inte börjar flytta förrän under februari månad. Den 4e får vi nycklarna. Pontus skrattar gott åt hennes iver - det är ju inte ens hon som ska bo där. Ändå sitter hon och åker ända från Granbo för att packa åt lillasyster. Hon tycker jag är alldeles för cool. Hon proppar mig full med inredningstips, renoveringsidéer, möbelfoton....

Det är en spännande resa! Rustning står på listan, trädgårdsplanering, garagebygge... Pontus får faktiskt varje dag påminna mig om att jag ska ta det lugnt! he he... jag blir så ivrig! Vill får allt klart NU! (fast jag döljer det rätt så bra)
Hade det inte varit för honom skulle jag påbörjat rustning i alla rum samtidigt och levt i ett kaos. Inte vidare smart... he he

dom här "få" raderna ska väl mätta er läslusta/nyfikenhet i några dagar! ;-)

Trevlig lördag!

6 kommentarer:

Åsa sa...

Darling - tack för ditt inlägg. Nu vet jag att du fortfarande lever ;-)
Coolt - husägare! Grattis. Blir säkert bra, du verkar som vanligt ha fullt med idéer - bådar gott, eller?
Kram! /Å.

Anonym sa...

Packa ! Ja vem ska inte packa om syster yster. Du har ju rivit till igen med att strö ut en massa målargrejor. Hm.. Hur ska vi nu få någon ordning. Den 4:e kommer jag och står på bron till huset. Är inte den ägaren ute ur kåken så kommer jag dit och hjälper till att packa...,

Anonym sa...

Grattis till kåken!
Nu behöver ni aldrig någonsin igen undra vad ni ska göra på er fritid :-)

krickelin sa...

jadu syrrobyrro! Du får väl kontakta han som har huset i en vecka till och hjälpa honom komma ur det fortare. Så när jag kommer hem från fjällen på söndag kväll förväntar jag mig att flytten är klar, lägenheten urstädad, kartongerna uppackade på nya stället! =) Fan vilken bra deal!!!

Anonym sa...

Syrro byrro har ont i ryggen. Slutpackat !! SUCK.

krickelin sa...

men jag har ju lika ont!!! Vem ska då flytta åt mig??? ;-)